انتخاب جاروبرقی مناسب
انتخاب جاروبرقی مناسب

دسته بندی ها

برای خرید جاروبرقی مناسب به نکاتی باید توجه داشت در این مقاله با این نکات آشنا خواهید شد.

تعمیرات جاروبرقی خود را به مستر پکیج بسپارید | همین حالا تماس بگیرید

کلاسیک کار هستید یا طرفدار مدرنیسم؟

جارو برقی از قدیم‌الایام بخشی از همه خانه‌های مدرن در هر دوره بوده و همچنان به سلطه خود ادامه می‌دهد. البته با ورود ربات‌هایی که به شکل اتوماتیک خانه را جارو می‌زنند، عده‌ای معتقدند که دوران حکومت این اختراع شگفت انگیز دیری نخواهد پایید. اما به هر حال، حداقل قدرت خرید ما هنوز به حدی نرسیده که صاحب ربات‌های خدمت‌کار شویم. پس بهتر است برگردیم سر اصل مطلب و به همان جارو برقی‌های معمولی بپردازیم.

در دسته بندی این محصول یک نکته حائز اهمیت بوده و آن ماهیت ساختاری است. یعنی ما جاروهای برقی را با توجه به ساختارشان به دو دسته ایستاده و خوابیده تقسیم می‌کنیم.

دسته اول (ایستاده) گروهی از محصولات بوده که نسبت به سایر گزینه‌ها عمر کمتری داشته و مدرن محسوب می‌شوند. البته، اسمی که برای این گروه انتخاب شده خود گویای ماهیت آن‌ها بوده و جای توضیحی باقی نمی‌گذارد. اما به هر حال، برای آن دسته از افراد که با موضوع آشنایی چندانی ندارند باید گفت که جارو برقی ایستاده در واقع تمام اجزای تشکیل دهنده خود را روی بدنه حمل کرده و دارای بخش خرطومی نیست. این محصول به عنوان جاروی عصایی نیز شناخته شده و در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری نیز پیدا کرده است.

اما دسته جارو برقی‌های خوابیده در واقع همان نمونه‌های کلاسیک‌اند که از ابتدا با آن‌ها آشنا بوده و دارای یک خرطومی، مخزن ذخیره مجزا و سیم جمع کن و … هستند.

بنابراین، به عنوان اولین گام در خرید این محصول باید تکلیف ایستاده با خوابیده بودن محصول را مشخص کنید!

سر کیسه جارو برقی را شل نگه خواهید داشت یا صرفه‌جویی خواهید کرد؟

دسته بندی دیگری که روی خرید شما موثر خواهد بود، کیسه‌دار بودن یا نبودن این محصول است. از آن‌جایی که نمونه‌های امروزی جارو برقی دارای دو نوع مخزن دار و کیسه دار هستند، شما باید انتخاب خود را بر همین اساس شکل دهید.

یعنی اگر قصد خرید محصولی را دارید که صرفه اقتصادی داشته و دوام بیشتری نیز دارد، گزینه‌های مخزن دار مناسب‌تان خواهند بود؛ چرا که آن‌ها زباله‌ها را عموما داخل یک مخزن پلاستیکی فشرده کرده و فرایند پاکسازی را به امری آسان تبدیل می‌کنند. از طرفی نیازی به خرید کیسه‌های جدید و تعویض آن‌ها را نداشته و از این لحاظ برای جیب‌تان نیز مفیدترند.

اما نمونه‌های کیسه‌دار — چه یک‌بار مصرف و چه دائمی — از لحاظ ظرفیت نسبت به مورد قبلی برتری داشته و خیلی دیر پر می‌شوند. پس اگر عملکرد طولانی مدت دستگاه برایتان اهمیت بیشتری دارد، حتما به سمت گزینه‌های کیسه دار بروید.

ظاهر همیشه شرط است؛ حتی وقتی صحبت از خرید جارو برقی باشد

لازم به توضیح نیست که جارو برقی می‌تواند تاثیر شگرفی روی ظاهر دکوراسیون داخلی خانه داشته و حتی به بخش جذابی از آن تبدیل شود.

اشتراک گذاری